pajoohaan.ir

  تمدن نوین اسلامی جلد دوم (با محوریت آراء و اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی،حضرت آیت الله العظمی خامنه ی(مدظله العالی))-pdf
پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی رحمته الله، طلیعه حضور اسلام ناب در عرص ههای مختلف زندگی است؛ اسلامی که برخ الفِ قرائ تهای معمول زمان خود، کارکرد خود را ازدست نداده و بالعکس پاسخگوی نیازهای بشر، در عرص ههای مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مانند آن بوده است؛ قرائتی که با تکیه بر منابع معرف تشناختی جامع خود، مدل جهان بینی انسانِ مسلمان را تغییر داده و از این طریق،جایگاه اصیلش را به او یادآور م یشود. همچنین، با ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران و ظالمان، از یک سو به مقابله عملی با جبهه کفر قیام کرده و از سوی دیگر حمایت عملی از مستضعفان عالم را دنبال م ینماید.ب یانصافی است اگر این حرکت عظیم و ریش هدار را امری اتفاقی و لحظ های، ناشی ازتفکّرات اما م خمینی رحمه الله و همراهی جمعی از مردم بدانیم؛ حال آنکه تفکّر اصیل اسلامی وشیعی، بر این مبنا نهاده شده و تمامی انبیاء الهی نیز این مسیر را در اقامه دین برگزید هاند. آوردن دین و تنظیم تمامی شؤون زندگی دنیوی و اخروی با آن، اگرچه با فراز وفرود همراه بوده امّا در زما نهای متمادی از حیات دینی، جریان داشته است.خطّ سیر این قرائت دینی، طرح تفکّر و ایدئولوژی تمدّ ن سازی وحیانی است؛ تفکّری که قدمت آن، نه به عصر انقلاب و یا اسلام، بلکه به عصر حضور انبیاء الهی باز م یگردد.بدون شک، تمدّ ن سازی دینی، هدف انبیاء الهی بوده و امتداد آن به عصر ولایت عظمای الهی، حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه شریف ختم م یشود. تمدّن وحیانی، ریش ههای قرآنی داشته و از طریق منابع مختلف اسلامی نیز قابل اثبات است؛ برطبق این منابع، تمدّن وحیانی در یک سیرمنطقی ایجاد شده و تطوّر و پیشرفت آن، همان ارثی است که مستضعفان عالم در زمان ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه شریف ، وارثان آن خواهند بود.

continue_text

for_you

related_books

more