کتاب « دیِن، رسانه، ارتباطات اجتماعیِ » امروزه تلویزیون، به عنوان پر قدرت ترین وسیله ارتباط جمعی، در تکوین، تحکیم و تضعیف، جهت دهی فرهنگی و ایجاد یا عدم انسجام جامعه نقش اساسی دارد. در جامعه ما، روزانه، افراد 2 تا 5 ساعت وقت خود را در پای تلویزیون میگذرانند و کودکان در خردسالی با این وسیله خو گرفته و هویت میپذیرند و دیگر عوامل و زمینهها و ابزارهای فرهنگی و تبلیغی تحت تأثیر تلویزیون قرار گرفته است.
بخش های اصلی این کتاب عبارتند از:
فصل اوّل: وسائل ارتباط جمعی
فصل دوم: سنت،دیِن و رسانه
فصل سوم: تلویِزیِون و دیِن
فصل چهارم: رویِکردها و نظریِات ارتباطات «باتأکیِد بر تلویِزیِون»
فصل پنجم: پیِش درآمدی ِبرالگویِ ارتباطات اجتماعیِ اسلام
فصل ششم:هویت، فضا
فصل هفتم: گزارشیِ از یک تحقیق پیمایشی